عضویت شما در سایت مدرسه اینورس با موفقیت انجام شد!
جهت ادامه فرآیند بر روی دکمه "ادامه" کلیک کنید.
ورود شما به سایت مدرسه اینورس با موفقیت انجام شد!
جهت ادامه فرآیند بر روی دکمه "ادامه" کلیک کنید.
کارگاه
کارگاه Talk: شغل هنری؛ از رویا تا واقعیت
در این گفتگو کورش دالوند نیروهای جوان را با روند کار در مشاغل مرتبط با گرافیک آشنا میکند. او ابتدا به بررسی مشاغل این حوزه میپردازد. سپس راجع به خویشفرمایی و استخدام بهعنوان راهبردهای آغازِ کار صحبت خواهد کرد و مزایا و معایب هرکدام از این روشها را بر خواهد شمرد. او با استفاده از تجربیاتش تلاش خواهد کرد تصویری واقعی از بازار کار ترسیم کند تا مخاطبان برای یافتن کار متناسب با خواستشان، نقشه راهی داشته باشند.
شما با شرکت در این رویداد به تصویری واقعی از بازار کار میرسید، توقعات موجود را بهتر میشناسید و در یافتن جایگاه حرفهای خود توانمندتر میشوید.
ریاست هیات مدیره شرکت آریا ، صنعت تخیل و کارگردانی تولیدات شرکت آریا به مدت 20 سال
کارگاه Artist Talk: انیمیشن کوتاه هنری
امیرهوشنگ معین در این گفتگو سراغ چالشهای ساخت انیمیشنهای کوتاه میرود. او ابتدا از چگونگی یافتن ایده شروع میکند. بعد سراغ نحوه ارائه برای اسپانسر میرود، روند ساخت یک انیمیشن مستقل را مرور میکند و در انتها به مهمترین سوال میرسد: بعد از ساخت چه؟ او تلاش میکند با انتقال تجربیاتی که در این سالیان کسب کرده مخاطب را برای رویارویی با این مجهز کند.
تولید انیمیشن در مرکز گسترش سینمای مستندوتجربی و کانون پرورشفکری کودکان و نوجوانان. تدریس انیمیشن در دانشگاه تهران و دانشگاه سوره، بازرس آسیفا
کارگردانی و ساخت انیمیشن تجریش پارک وی 1391
کارگردانی و ساخت انیمیشن تار و پود 1394
کارگردانی و ساخت انیمیشن درخت پرتقالی 1395
کارگردانی و ساخت انیمیشن گرگ وگله می برم 1397
کارگاه Lecture: آشنایی با تکنیک های مختلف زیر دوربین
مریم کشکولینیا در این برنامه ابتدا صحبتهایی برای آشنایی کلی با انیمیشنهای زیر دوربین میکند. سپس سراغ تکنیک Cutout در انیمیشنهای زیر دوربین میرود. بعد از آن به تکنیک Pinscreen میپردازد. سپس تکنیک خمیر، رنگ روغن و شن را مرور میکند و در انتها تکنیک Strata-cut را آموزش میدهد.
شما با حضور در این برنامه علاوه بر درک میزان علاقهمندی خود به ساخت فیلم با این تکنیکها تعدادی از مناسبترین تکنیکهای ساخت انیمیشن هنری را یاد خواهید گرفت.
کارگاه Artist Talk: انتخاب صحیح؛ مسیرهای صعود و سقوط در صنعت انیمیشن
فرزاد دالوند در این گفتگو از فراز و نشیبهای انیمیشن در ایران بهعنوان یک صنعت میگوید. از گذشته این صنعت شروع خواهد کرد، به شرایط حال میرسد و بعد آیندهای از آن را در ایران ترسیم میکند. بهزعم او مخاطب این گفتگو تمامی کسانی هستند که در این صنعت کار میکنند یا میخواهند بهصورت حرفهای وارد این صنعت بشوند. شما در این رویداد فضایی واقعی از کسبوکار انیمیشن در ایران را میبینید و میتوانید با آگاهی بیشتر برای علاقهمندیهایتان برنامهریزی کنید.
کارگاه Performance: Stop Motion Tips & Tricks
عقیل حسینیان در ابتدا خلاصهای از ماهیت استاپموشن و روشهای مختلف آن میگوید. سپس به راهکارهای رسیدن به حرکات نرم در استاپموشن و محاسبه دقیق Timing میپردازد. بعد سراغ آموزشهایی از دراگون فریم -نرمافزار تخصصی استاپموشن- میرود و از امکاناتی میگوید که این نرمافزار در اختیار ما میگذارد. در ادامه به ماهیت Object Animation میپردازد و فرمول ظریف Morphing بهوسیله اشیا غیرمنطعف را ارائه میدهد. این فرمول علاوه بر عملیبودن در حرکات به درک بیشتر محیط و اشیا نیز کمک میکند.
کارگاه Talk: انیماتور فریلنسر
امین حقشناس در این گفتگو بهدنبال آشناکردن مخاطب با روند و لازمههای کار freelance در حوزه انیمیشن است. او اهمیت تولید مداوم و ارائه را شرح میدهد، نحوه هدفگیری و جستجو برای بازارهای درست را مرور میکند، از بقای یک فریلنسر بهکمک حفظ کیفیت و خلاقیت میگوید، تاثیر علاقه و لذتبردن از تولید انیمیشن را در کیفیت خروجی برمیشمرد و از اهمیت قرارنگرفتن در محدوده و چهارچوب صحبت میکند. او با سهیمشدن تجربیاتش تلاش میکند بازار انیمیشن را به مخاطبان بشناساند و برای ورود به آن کمکشان کند.
دومین روز هفته هنرهای دیجیتال اینورس تا لحظاتی دیگر آغاز خواهد شد.
برنامه «شغل هنری؛ از رویا تا واقعیت» با ارائه «کورش دالوند» آغاز شد.
کورش دالوند صحبت خود را با اعلام آماری از تعداد افرادی که با تحصیلات مرتبط وارد صنعت میشوند آغاز کرد.
وی مزایا و معایب فعالیتکردن در قالب استودیوهای تخصصی را مطرح کرد و از عناوین مهم در چرخه تولید گفت.
در ادامه تفاوتهای یک استودیو تخصصی با یک شرکت تولید انیمیشن مورد بررسی قرار گرفت.
برنامه «شغل هنری؛ از رویا تا واقعیت» با ارائه «کورش دالوند» به پایان رسید.
برنامه «انیمیشن کوتاه هنری» با ارائه «امیر هوشنگ معین» آغاز شد.
امیرهوشنگ معین ارائه خود را با صحبت درباره هدف افراد از ساخت انیمیشن کوتاه آغاز کرد.
وی درباره چگونگی ایدهیابی و چگونگی ارائه کار به اسپانسر صحبت کرد و پس از آن از روند ساخت انیمیشن مستقل گفت.
در ادامه از مشخصکردن مسیر برای کارکردن بصورت هنری و یا کارکردن برای سلیقه عموم صحبت شد و ضرورت انتخاب مشاور مناسب مورد تاکید قرار گرفت.
در ادامه ارائهدهنده از تجربیات خود در ارسال کارها به جشنوارهها گفت و فعالیتهای لازمی که افراد میبایست پس از ساخت کار خود انجام دهند را معرفی کرد.
به زعم امیرهوشنگ معین، در کار هنری، تجربهگرایی بسیار مهمتر از جایزهگرفتن است.
برنامه «انیمیشن کوتاه هنری» با ارائه «امیر هوشنگ معین» به پایان رسید.
برنامه «آشنایی با تکنیکهای مختلف زیر دوربین» با ارائه «مریم کشکولینیا» آغاز شد.
مریم کشکولینیا ارائه خود را با صحبت درباره دستهبندی تکنیکهای مختلف انیمیشن بر اساس شیوه استفاده از ابزارها آغاز کرد.
پس از آن برنامههای مناسب برای ثبت تصاویر و دوربینهای مناسب برای تکنیک انیمیشن زیر دوربین را معرفی کرد.
در ادامه انواع تکنیکها و روشهای قابل استفاده در انیمیشن زیر دوربین معرفی شد.
مریم کشکولینیا در ادامه، در راستای تفهیم هرچه بهتر تکنیکها، ویدئوهایی را به نمایش گذاشت.
وی تکنیکهایی چون Cutout، عروسکی، Pixilation، Object Animation، Timelapse Animation، Pin Screen، نقاشی روی شیشه، نقاشی با خمیر، Sand Animation و Erasure Animation را با جزئیات و ارائه مثال از هریک معرفی کرد.
در بخش پایانی این ارائه، مریم کشکولینیا، پس از معرفی ابزارهای کار خود، شروع به ساخت انیمیشنی کوتاه با تکنیک شن روی شیشه کرد.
برنامه «آشنایی با تکنیکهای مختلف زیر دوربین» با ارائه «مریم کشکولینیا» به پایان رسید.
بخش اول «روز Animation» به پایان رسید.
بخش دوم «روز Animation» تا لحظاتی دیگر آغاز خواهد شد.
برنامه «Stop Motion Tips & Tricks» با ارائه «عقیل حسینیان» آغاز شد.
عقیل حسینیان ارائه خود را با صحبت درباره تفاوت استاپموشن، موشنگرافیک و انیمیشن آغاز کرد.
وی انواع تکنیکهای Stop Motion را معرفی کرد و پس از آن، نکات اولیه و پایه آن را شرح داد.
عقیل حسینیان پیشنهادهای خود را برای انتخاب نورهای مناسب Stop Motion ارائه داد و پس از آن تجربیات شخصی خود در این حوزه را به اشتراک گذاشت.
وی در مبحث Shape Morphing نکاتی را در رابطه با آنالیز خطای چشم، Timing، اصول پایه انیمیشن و زاویه دوربین را بررسی کرد.
از تفاوت Shape و Form از نمای دوربین گفت و پس از آن به بررسی تاثیر رنگ و سایز در Morphing فرمها پرداخت.
در ادامه پس از ارائه توضیحاتی درباره نرمافزار Dragonframe، بخش عملی ارائه خود را آغاز کرد.
در ابتدای بخش عملی این برنامه، پنلها و تنظیمات لازم برای شروع کار در نرمافزار Dragonframe آموزش داده شد.
در بخش عملی این برنامه، عقیل حسینیان، برای ساخت یک Stop Motion کوتاه با تکنیک Object Animation، آغاز به کار کرد و هدف خود از اجرای این کار را نمایشدادن نکات ریز Morphing اعلام کرد.
برنامه «Stop Motion Tips & Tricks» با ارائه «عقیل حسینیان» به پایان رسید.
برنامه «انتخاب صحیح؛ مسیرهای صعود و سقوط در صنعت انیمیشن» با ارائه «فرزاد دالوند» آغاز شد.
فرزاد دالوند ارائه خودر را با صحبت درباره میزان درآمدزایی انیمیشن در صنعت آغاز کرد.
وی از پتانسیلهای موجود این صنعت صحبت کرد و آمارهایی از میزان جابجایی مبالغ در آن ارائه داد.
در ادامه پیشنهاد خود را در رابطه با کارکردن با بازارهای جدید کشورهای سطح پایینتر ارائه کرد.
فرزاد دالوند از مشکلات موجود در بخش سرمایهگذاری انیمیشنسازی ایران گفت. پس از آن برگه برنده انیمیشنسازان ایرانی را، اختلاف قیمت ریال و دلار و از سوی دیگر هزینه پایینتر انیمیشنسازی در ایران اعلام کرد.
برنامه «انتخاب صحیح؛ مسیرهای صعود و سقوط در صنعت انیمیشن» با ارائه «فرزاد دالوند» به پایان رسید.
برنامه «انیماتور فریلنسر» با ارائه «امین حقشناس» آغاز شد.
امین حقشناس ارائه خود را با توضیحاتی از سابقه کاری خود آغاز کرد.
وی چیستی فریلنسینگ را مشخص کرد و تواناییهای یک انیماتور را معرفی نمود.
در ادامه فاکتورهای مهمی چون مطالعه تحلیلی ریفرنس، شناخت پیداکردن، آگاهی از تواناییها و ضعفها، بالابردن توانایی و دانش هنری، آگاهشدن از جایگاه خود، شناخت بازارهای مختلف و کشف خلاء بازار را برای تبدیلشدن به یک فریلنسر را پیشنهاد کرد.
به زعم امین حقشناس، افراد نباید در انتظار سفارشدهنده باشند و میبایست از تمامی زمانهای خالی خود برای خلق پروژههای شخصی استفاده کنند.
در انتهای روز دوم هفته هنرهای دیجیتال مدرسه اینورس، عرفان آذرمسا، مسئول برگزاری رویدادهای مدرسه اینورس بر روی صحنه حاضر شد و از اسپانسرهای برنامه تشکر کرد.
کارگاه
کارگاه
کارگاه
کارگاه
کارگاه
کارگاه