عضویت شما در سایت مدرسه اینورس با موفقیت انجام شد!
جهت ادامه فرآیند بر روی دکمه "ادامه" کلیک کنید.
ورود شما به سایت مدرسه اینورس با موفقیت انجام شد!
جهت ادامه فرآیند بر روی دکمه "ادامه" کلیک کنید.
کارگاه
کارگاه Artist Talk: تکنولوژیهای خلاق؛ تجربیاتی دستاول
هدف استودیو کدان در این رویداد انتقال تجربیاتش از کار در حوزه تکنولوژیهای خلاق است. آنها ابتدا از تکنولوژیهای خلاق و تعریف آن میگویند. سپس با پخش یک ویدئو به معرفی تاریخچه و زمینههای فعالیت استودیو میپردازند. سپس سراغ دو پروژه میروند که یکی را برای بازار داخلی و دیگری برای بازار خارجی انجام دادهاند. از خلال توضیح این دو پروژه به شرح زیروبم و جزئیات ریز کار در حوزه تکنولوژیهای خلاق میپردازند.
آنها دنبال تحت تاثیر گذاشتن شما هستند تا اگر در حوزه فعالیت نمیکنید کارتان را شروع کنید و رقیبشان باشید یا اگر در این حوزه کار میکنید برای ادامه فعالیتتان انگیزه بیشتری بگیرید.
زمینههای فعالیت CODON.im با توجه به پیشزمینههای حرفهای اعضایش به چند شاخه اصلی شامل ایده پردازی، طراحی و ساخت نرم افزارهای شخصی و موبایل (Desktop And Mobile Applications)، نرم افزارهای تحت وب (Web Apps)، چیدمانهای تعاملی و متحرک (Interactive and Kinetic Installations)، طراحی صحنه های تعاملی برای کنسرت و تاتر و همچنین ویدئومپینگ زنده (Real-Time Video Mapping) تقسیم میشود. این استودیو به مدت چهار سال است که به عرصههای واقعیت مجازی (Virtual Reality) و واقعیت افزوده (Augmented Reality) نیز پا نهاده است.
کارگاه Talk (Skype): Building Energy Performance Visualization Using BIM and Extended Realities
مباحث گفته شده با بررسی کانسپت تلفیق تکنولوژی های جدید با رویکرد پاسخدهی به انقلاب صنعتی چهارم تلاش دارد نگاهی جدید را در زمینه ی معماری، مهندسی و ساخت مطرح نماید. بدیهی است با توجه به نیازهای کشور، نقش متخصص، کاربر غیر حرفه ای در کنار طراح از اهمیت زیادی برخوردار است. از اینرو این بحث سعی دارد با مطرح کردن ایده ها و سرنخ های موجود در دانشگاه ها و ریسرچ سنترها به راه حلی جدید برای نسل جدید دست یابد.
پژوهشگر و محقق در پلی تکنیک میلان
CEO & CO-Founder of NodeOffice -
Co-Founder VizDimStudio-
مدرس دانشگاه در کارشناسی و کارشناسی ارشد
کارگاه Lecture: Computational Design and Fabrication
آرمان خلیلبیگی و اسماعیل متقی در این رویداد میخواهند توضیح دهند که چرا طراحی یک علم است. اگر قبول کنیم که طراحی یک علم است پس برای ورود به آن نیاز به روششناسیهای علمی هست. لازمه روششناسی علمی رویکرد رایانشی (Computational) و الگوریتمیک است. آنها میخواهند با روششناسیهایی که در سایر رشتهها استفاده میشود، معماری را بازتولید کنند و پیشرفت بدهند. آنها طراحی را یک دانش بینارشتهای میدانند. پس نیاز دارند راهکارهایی برای خوانش راهحلهایی از سایر حوزهها برای معماری پیدا کنند. آنها مثالهایی میآورند تا بهشکلی عملی کاربست موارد مطرحشده را در صنعت نشان دهند.
دانشآموختۀ سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان
دیپلم افتخار طرح قابل تقدیر از جشنوارۀ جوان خوارزمی
نویسنده مقالات در زمینه معماری رایانشی و معماریِ ساخت محور از جمله:
ارایه روشی در معماری رایانشی برای بهینه سازی پلان ساختمان بلند با فرم آزاد و با قابلیت ساخت مدولار، 2016، سومین کنفرانس بناهای بلند
بهینه سازی سالن مرکزی برج اداری بر اساس بیشینه سرعت جریان جمعیت، سومین کنفرانس بناهای بلند
ارائه روشی برای طراحی رایانشی پلان بر مبنای ساخت پذیری و بهینهسازی روابط معماری، پنجمین کنگره سالانه بینالمللی عمران، معماری و توسعه شهری، دی 1396
“Fabrication-Oriented Design; Assessment of Fabrication Parameters Affecting Design Process”
“Local and General approach to free-form geometrical approximation using developable surfaces”
“Self-Organizing Geometries as a New Model for Structure Design”
Ranked 8 within 140,000 applicants in the national university entrance exam.
کارگاه Artist Talk: هنر دیجیتال و واقعیت مجازی (Skype)
علی اسلامی در این گفتگوی ویدئویی (Video Conference) به شرحی از واقعیت مجازی میپردازد. سپس سراغ هنر دیجیتال تعاملی (Interactive Art) میرود. او با مرور نمونه کارهای گذشتهاش در این حوزه توضیح مختصری در مورد تکنیکها و نرمافزارهای مورد استفادهاش میدهد و از خلال این توضیحات به روند طراحی، تولید و تحقیق تجربی در واقعیت مجازی میپردازد.
2016 IDFA Doclab’s Best Immersive non-fiction
کارگاه Performance: تکنولوژی در خدمت موسیقی و طراحی صدا
بامداد افشار در این رویداد اجرایی خواهد داشت از چند قطعه موسیقی همراه با پرفورمنس رباتها و میدی کنترلرها. سپس توضیحاتی تکمیلی راجع به روند اجرا و شکلگیری این پرفورمنس خواهد داد.
شما با شرکت در این رویداد با نوعی از موسیقی روز دنیا آشنا میشوید و ارتباط آن با تکنولوژی را میبینید.
نامزد بهترین موسیقی متن نهمین جشنواره منتقدان سینمای
.« اعترافات ذهن خطرناک من » ایران، فیلم
نامزد بهترین موسیقی متن دوازدهمین جشن منتقدان سینمای
« مغزهای کوچک زنگ زده » ایران، فیلم
بهترين طراحی صدا پانزدهمين جشن سينماي ايران، فيلم
.« نيوزيف » كوتاه
بهترين طراحی صدای هفدهمین جشن سينماي ايران، فيلم
.« روشویی » كوتاه
نامزد بهترین موسیقی بیست و هشتمین جشنوارهی بینالمللی
.« مکبث » تئاتر فجر، نمایش
نامزد بهترین موسیقی بیست و نهمین جشنوارهی بینالمللی
.« عجایب المخلوقات » تئاتر فجر، نمایش
تقدیر بهترین موسیقی سیویکمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر
.« ویتسک » فجر، نمایش
« ویتسک » نامزد بهترین موسیقی متن سال 1391 ، نمایش
کانون منتقدان تئاتر ایران.
بهترین موسیقی هجدهمين جشنوارهی بینالمللی تئاتر كودك و
متولد ۱۹۸۶ تهران، موسیقی را نزد خانم مهرناز مالکیان فرا
گرفت.
او فارغالتحصیل کارشناسی ارشد موسیقی از دانشگاه هنر
و معماری تهران است.
او سابقه بسیاری در دو زمینه ساخت موسیقی و طراحی
صدا در سینما، تئاتر و پرفورمنس در ایران و خارج از ایران
دارد.
بامدا افشار همچنین در دانشگاه هنرهای زیبای تهران در
مقطع کارشناسی ارشد و دانشگاه هنر و معماری تهران در
مقطع لیسانس مشغول به تدریس است.
بامداد افشار سالهای زیادی را در ارتباط با اصوات
محیطی شهر تهران پژوهش کرده است. همچنین
فعالجیتهای مختلفی در ارتباط به رشته رباتیک و ساخت
ربات، هنر صدا و موسیقی الکترونیک دارد که اکثر این
فعالیتها با ایدهپردازی و نظارت وی در گروهی به نام
انجام میگیرد.
کارگاه Talk (Skype): How & Why Of Interaction Design
عرفان دستورنژاد در این گفتگوی ویدئویی (Video Conference) ابتدا به معرفی مختصری از خودش میپردازد. سپس راجع به مفهوم طراحی تعاملی (Interaction Design) صحبت میکند. پس از آن به سراغ واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بهعنوان رشتههایی جدید در طراحی میرود. او تلاش میکند تا در این گفتگو تصویری ارائه دهد از رشتههایی جدید در طراحی و از مهارتهایی میگوید که برای کار در این رشتهها لازم هستند.
Honorable mention| Game Design Seattle Indies Game Jam 2018
Honorable mention| Game Art Seattle VR/AR Hackathon 2018
Nominee | Best short animation OIFF 2017
VR training specialist at University of Washington, School of Nursing
Student researcher at Google Daydream
هشتمین روز هفته هنرهای دیجیتال اینورس تا لحظاتی دیگر آغاز خواهد شد.
برنامه «تکنولوژیهای خلاق؛ تجربیاتی دستاول» با ارائه «CODON Interactive Media» آغاز شد.
در ابتدای این برنامه پس از نمایش ویدئویی از کارهای پیشین CODON Interactive Media، آرش اکبری صحبت خود را در رابطه با Creative Technology آغاز کرد.
در رابطه با Computer Generated Design و Computer Aided Design صحبت کرد و چگونگی پردازش کامپیوتر از دو جنبه Inputs و Outputs بررسی شد.
مثالهایی از نحوه استفاده از Creative Technology را ارائه کرد و پس از آن تعامل انسان با این نوع از تکنولوژی را بررسی کرد.
از فیلدهایی مانند Multi-Sensor و Experiential Marketing صحبت کرد، پس از آن امیربهادر اشرفزاده، همکار وی صحبتهای خود را آغاز کرد.
امیربهادر اشرفزاده زیرساخت و پروژههای مجموعه CODON را معرفی کرد، سپس از چالشهای پروژهها صحبت کرد.
در ادامه دو پروژه مجموعه که یکی از آنها در تهران و دیگری در دوبی اجرا شده بود را با یکدیگر مقایسه کرد.
از Pitching و Development Timeline صحبت کرد و پس از آن به بررسی موضوعاتی چون Design، Experience، Technology و Prototypeing پرداخت.
برنامه «تکنولوژیهای خلاق؛ تجربیاتی دستاول» با ارائه «CODON Interactive Media» به پایان رسید.
برنامه «Building Energy Performance Visualization Using BIM and Extended Realities» با ارائه «آرمین مصطفوی» آغاز شد.
آرمین مصطفوی ارائه خود را با بررسی ۴ پروژهای که در دانشگاهها و Research Centerها انجام شده است آغاز کرد.
کلیدواژههایی را با هدف ایجاد واژگان مشترک معرفی کرد و در رابطه با هریک از آنها توضیحاتی را ارائه داد.
پس آن شروع به تشریح پروژههای شخصی خود کرد و جزئیات پروژهها را با شرکتکنندگان به اشتراک گذاشت.
برنامه «Building Energy Performance Visualization Using BIM and Extended Realities» با ارائه «آرمین مصطفوی» به پایان رسید.
برنامه «Computational Design and Fabrication» با ارائه «آرمان خلیلبیگی» و «اسماعیل متقی» آغاز شد.
آرمان خلیلبیگی ارائه خود را با صحبت درباره نقش استعداد و شانس در موفقیت آغاز کرد.
از دوگانه حرفه و علم در نگاه به طراحی گفت و رایانش طراحی را مورد بررسی قرار داد.
به گفته او نزدیک به 30 سال است کامپیوتر وارد دفاتر معماری شده است، اما استفاده از کامپیوتر نه در راستای تولید ایده که فقط بهعنوان یک ابزار برای انجام آنها بوده است.
برنامه «Computational Design and Fabrication» با ارائه «آرمان خلیلبیگی» و «اسماعیل متقی» به پایان رسید.
بخش اول «روز Art & Technology» به پایان رسید.
بخش دوم «روز Art & Technology» تا لحظاتی دیگر آغاز خواهد شد.
برنامه «هنر دیجیتال و واقعیت مجازی» با ارائه «علی اسلامی» آغاز شد.
علی اسلامی در ابتدا در رابطه با بنیان Virtual Reality صحبت کرد و پس از آن منابع مطالعاتی مناسبی را به شرکتکنندگان معرفی کرد.
از روند خلاقانه پروژههای VR خود گفت و چرایی ارائه کارهای خود در مدیوم VR را مشخص ساخت.
تریلر یکی از کارهای خود را نمایش داد و جزئیات فنی پروسه ساخت آن را شرح داد.
وی در ادامه پروژههای شخصی دیگری را به نمایش گذاشت و در رابطه با هریک از آنها توضیحاتی را ارائه داد.
برنامه «هنر دیجیتال و واقعیت مجازی» با ارائه «علی اسلامی» به پایان رسید.
برنامه «تکنولوژی در خدمت موسیقی و طراحی صدا» با ارائه «بامداد افشار» آغاز شد.
در ابتدای این برنامه بامداد افشار همراه با امید سعیدی، نوازنده گروه اتاق بر روی صحنه حاضر شدند.
بامداد افشار گروه اتاق را معرفی کرد و در ادامه در رابطه با نحوه کار رباتها برای اجرای موسیقی، توضیحاتی را ارائه داد.
وی از نحوه کارش گفت و توضیح داد که شاید کارش کاملا موسیقایی نباشد، اما چون برای شخص هنرمند جذاب است، میبایست آن را ادامه داد.
او آلبومهای شهربازی و بالانس این گروه را معرفی کرد و موزیکویدئو «مردگان خود خواهند» را به نمایش گذاشت.
در بخش پایانی این برنامه، بامداد افشار و امید سعیدی شروع به اجرای چند قطعه موسیقی فولوریک جنوبی کردند. این اجرا با پرفورمنس یک دست رباتیک و یک ساز به شکل ماشین تایپ همراه بود.
برنامه «تکنولوژی در خدمت موسیقی و طراحی صدا» با ارائه «بامداد افشار» به پایان رسید.
برنامه «How & Why Of Interaction Design» با ارائه «عرفان دستورنژاد» آغاز شد.
عرفان دستورنژاد در ابتدا سابقهکاری خود را بیان کرد و پس از آن به معرفی Interaction Design پرداخت.
تفاوت میان UX و IUX را مشخص ساخت، سپس ویدئویی از فیلم آپولو ۱۳ را به نمایش گذاشت. صحنه انتخاب شده از این فیلم، مربوط به لحظه انفجار مخزن سوخت فضاپیما بود که در آن تمامی سیستمها درحالت آلارم قرار داشتند.
او سپس توضیح داد که در چنین لحظهای، هیچ کاربر انسانی متوجه مشکل نمیشود. وی افزود که کار طراحی تعاملی این است که بفهمد کاربر انسانی در مواجهه با چنین موقعیتی، چه واکنشی نشان میدهد و چطور میتوان با طراحی جدید، کاربر را به سمت حلمسئله آسانتر سوق دهد.
بخش پایانی این این برنامه به فعالیت عملی شرکتکنندگان اختصاص پیدا کرد. در این بخش شرکتکنندگان مشغول به حل مسئله تعیینشده از سوی ارائهدهنده شدند.
برنامه «How & Why Of Interaction Design» با ارائه «عرفان دستورنژاد» به پایان رسید.
در انتهای روز هشتم هفته هنرهای دیجیتال مدرسه اینورس، عرفان آزرمسا، مسئول برگزاری رویدادهای مدرسه اینورس بر روی صحنه حاضر شد و از اسپانسرهای برنامه تشکر کرد.
کارگاه
کارگاه
کارگاه
کارگاه
کارگاه
کارگاه