عضویت شما در سایت مدرسه اینورس با موفقیت انجام شد!
جهت ادامه فرآیند بر روی دکمه "ادامه" کلیک کنید.
ورود شما به سایت مدرسه اینورس با موفقیت انجام شد!
جهت ادامه فرآیند بر روی دکمه "ادامه" کلیک کنید.
کارگاه
کارگاه نقد و بررسی: Making of Solo: A Star Wars Story
عمید رجبی در این رویداد به آنالیز جلوههای بصری فیلم Solo: A Star Wars Story میپردازد. او ابتدا توضیحاتی راجع به شرکت Industrial Light and Magic میدهد. سپس سراغ بررسی دقیق دوتا از معروفترین سکانسهای این فیلم میرود: Train Heist و Millennium Falcon.
یکی از بهترین راههای پیشرفت و یادگیری تکنیکهای جدید در VFX بررسی بزرگترین آثار جهان است و شما با حضور در این رویداد با شرایط ساخت یکی از مهمترین آثار سال گذشته جهان آشنا خواهید شد.
۱. اولین مدرس ایرانی مورد تأیید کمپانی Foundry برای نرمافزار Nuke
۲. مدرس fxphd
۳. همکاری با مجموعههای بزرگ آموزشی مانند:
کارگاه Artist Talk (Skype): Procedural & Generative Art
علی صیفوری در این گفتگو ابتدا به معرفی مفهوم روندگرایی یا Proceduralism میپردازد. سپس سراغ زمینهها و کاربردهای مختلف هنر روندگرا میرود. بعد از دلایل ایجاد و وجود هنر روندگرا میگوید و در آخر تصویری از آینده آن ترسیم میکند. هنر Procedural یا روندگرا از جدیدترین شاخههای علوم کامپیوتری است که به تولید محتوای هنری توسط الگوریتمها و برنامهنویسی میپردازد.
شما با شرکت در این گفتگو با زمینهای کاملا جدید در هنر و کامپیوتر آشنا میشوید که در آیندهای نزدیک کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف خواهد داشت.
کارگاه Performance: ساختار Procedural راه کار CGI
سجاد ربیعی این رویداد را با توضیحاتی کلی راجع به CGI و صنعت VFX شروع میکند. بعد بخشهای مختلف تولید را بر خواهد شمرد و پرکاربردترین نرمافزارها را در هرکدام از این بخشها معرفی خواهد کرد. سپس با بررسی نقاط ضعف و قوت هرکدام از آنها به معرفی سیستمهای Procedural میپردازد و توضیح میدهد که این سیستمها چگونه نقاط ضعف برنامههای بخش تولید را از بین بردهاند و روند تولید VFX و انیمیشن را سرعت میبخشند. سپس از آینده صنعت VFX و نقش پررنگ این سیستمها در آن خواهد گفت. در انتها نرمافزار Houdini و دیگر نرمافزارهایی را معرفی میکند که بهصورت کلی یا جزئی از سیستمهای Procedural استفاده میکنند.
شما با شرکت در این رویداد علاوه بر آشنایی با تکنولوژیهای روز در صنعت جلوههای ویژه، در بالابردن سطح کیفی و سرعت تولید کارهایتان توانمند میشوید. همچنین با نحوه استفاده از سیستمهای Procedural در صنعت گیم آشنا خواهید شد.
14 سال سابقه فعالیت در حوزه انیمیشن سه بعدی و جلوه های ویژه کامپیوتری
سوپروایزر جلوه های ویژه فیلم سینمایی حرکت اول
سوپروایزر جلوه های ویژه سریال ماتادور
سوپروایزر جلوه های ویژه انیمیشن سینمایی شاهزاده رومی
تجربه همکاری با عنوان FX Technical Director در تولید جلوه های ویژه فیلم های سینمایی
Wonder Woman ,Black Panther, Pacific Rim Uprising, Avengers Infinity Wars
و
Venum
مدرس جلوه های ویژه و نرم افزارهای Houdini, Maya, Arnold, Nuke
کارگاه Artist Talk (Skype): Color Science
معین زراعتی در این گفتگو در مورد رنگ در سینما صحبت خواهد کرد. او ابتدا از بحثهایی مقدماتی درباره رنگ و نور شروع میکند، سپس سراغ سیستم بینایی انسان میرود و مفهوم واقعی رنگ را توضیح میدهد. بعد به اهمیت و کاربرد شناخت سیستم بینایی در سینما اشاره میکند. پس از آن فضاهای مختلف رنگی، استانداردها و سیستمهای مدیریت رنگ را معرفی میکند و کاربرد و نحوه استفاده از هرکدام آنها را آموزش میدهد.
شما با شرکت در این رویداد به درک عمیقتری از رنگ و علوم مربوط به آن خواهید رسید و با ابعاد جدیدی از علوم رنگ و نور آشنا خواهید شد. همچنین از ابزارها و سیستمهای رنگی در نرمافزارها بهتر و صحیحتر استفاده خواهید کرد.
کارگاه Lecture: Multi Pass Rendering & Compositing with V-Ray Next and Nuke
عمید رجبی در این گفتگو بهروزترین ویژگیهای دنیای رندرینگ و کامپوزیتینگ را بررسی میکند. او ابتدا به ویژگیهای جدید نرمافزار V-Ray Next مثلDebug Shading میپردازد. سپس توضیحاتی راجع به Render Setup و AOV میدهد. بعد از آن به سراغ نرمافزار Nuke میرود و Multi Pass Compositing را در آن توضیح میدهد.
۱. اولین مدرس ایرانی مورد تأیید کمپانی Foundry برای نرمافزار Nuke
۲. مدرس fxphd
۳. همکاری با مجموعههای بزرگ آموزشی مانند:
کارگاه Talk: مروری بر آثار جلوه های ویژه بصری سینمای ایران و هند
جواد مطوری در این رویداد صحبتهایش را از چگونگی دریافت پیشنهادات کاری آغاز میکند. سپس به طراحی هنری و ایدهپردازی برای کار با توجه به نیازهای پروژه و حدود اختیارات میپردازد. بعد توضیح میدهد که چگونه با توجه به امکانات تکنیکی موجود روشهای مختلف انجام پروژه را بررسی کنید و بهترین روش اجرایی را با در نظر گرفتن زمان و بودجه مورد نظر انتخاب کنید. در انتها به بررسی روند طراحی و اجرای جلوههای بصری در پروژههای سینمایی ایران و هند (Bollywood) میپردازد.
شما در این رویداد از زبان موسس یکی از موفقترین استودیوهای جلوههای بصری در ایران با جزئیات و روند انجام این کار برای یک پروژه سینمایی آشنا میشوید.
نامزد تندیس بهترین جلوههای بصری برای فیلم تنهای تنهای تنها در دورهی ۱۶ جشن سینمای ایران
نامزد تندیس بهترین دستاورد فنی و هنری برای فیلم بهمن در ۹ دوره ی جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران
نامزد تندیس بهترین جلوههای بصری برای فیلم مرگ ماهی و بهمن از ۱۸ دورهی جشن سینمای ایران
نامزد سیمرغ بلورین بهترین جلوههای ویژه بصری برای فیلم تنگه ابوقریب در ۳۶ دورهی جشنواره فیلم فجر
نامزد سیمرغ بلورین بهترین جلوههای ویژه بصری برای فیلم سرخپوست در ۳۷ دورهی جشواره فیلم فجر
برندهی سیمرغ بلورین بهترین جلوههای ویژه بصری برای فیلم مسخرهباز در ۳۷ دورهی جشواره فیلم فجر
موسس و سوپروایزر استودیو جلوه های بصری الزهراء (س)
چهارمین روز هفته هنرهای دیجیتال اینورس تا لحظاتی دیگر آغاز خواهد شد.
این رویداد با صحبت کوتاهی از عرفان آذرمسا، مسئول برگزاری رویدادهای مدرسه اینورس آغاز شد.
برنامه «Making of Solo: A Star Wars Story» با ارائه «عمید رجبی» آغاز شد.
در ابتدای این برنامه بخشهایی از فیلم سینمایی Solo: A Star Wars Story برای شرکتکنندگان پخش شد و سپس عمید رجبی بر روی صحنه حاضر شد.
عمید رجبی دلیل انتخاب Star Wars به عنوان موضوع برنامه را اینگونه اعلام کرد: این فیلم دلیل وجود داشتن این صنعت در زمان حال است. اگر George Lucas و این فیلم وجود نداشتند، هم اکنون صنعت VFXیی وجود نداشت.
وی George Lucas را به عنوان فردی معرفی کرد که با ساخت این فیلم، توانست سینما را به قبل و بعد از خودش تبدیل کند.
پس از آن ۹ فیلم ساخته شده Starwars را معرفی کرد و از میزان موفقیت و شکست دومین Spin-off این مجموعه گفت.
در ادامه از داستانهای ساخت این فیلم در شرکت ILM صحبت کرد و ویدئوهایی را به نمایش گذاشت.
برنامه «Making of Solo: A Star Wars Story» با ارائه «عمید رجبی» به پایان رسید.
برنامه «Procedural & Generative Art» با ارائه «علی صیفوری» آغاز شد.
در ابتدای این برنامه، علی صیفوری، چیستی Procedural Art را شرح داد و استفادههای گوناگون آن را معرفی کرد.
از Machine learning و Deep learning گفت و چگونگی آموزشدادن به ماشین و سیستم را شرح داد.
در رابطه با فعالیت فعلی خود توضیحاتی را ارائه داد و پس از آن در رابطه با Generative Adversarial Networks (GAN) صحبت شد.
برنامه «Procedural & Generative Art» با ارائه «علی صیفوری» به پایان رسید.
برنامه «ساختار Procedural راه کار CGI» با ارائه «سجاد ربیعی» آغاز شد.
سجاد ربیعی در ابتدای برنامه دموریل خود را به نمایش گذاشت و پس از آن تفاوت CG و CGI را مشخص ساخت.
سپس Pipeline عمومی VFX و 3D Animation را در شرکتهای بزرگ دنیا معرفی کرد و در رابطه با هریک از بخشهای آن توضیحاتی را ارائه کرد.
در ادامه تفاوت VFX و 3D Animation را از نظر Pipeline شرح داد و پس از آن بخشهای گوناگون هر دو شاخه را به شرکتکنندگان معرفی کرد.
در بخش دیگری از برنامه، سجاد ربیعی بررسی مورد به مورد نرمافزارهای تخصصی دنیای VFX را آغاز کرد و از نقاط قوت و ضعف هریک از آنها گفت. پس از آن با ارائه مثالهای تصویری، به کاربرد هریک از آنها اشاره کرد.
وی از مزیتها نرمافزارهای Node-Based گفت و پس از آن، چیستی Procedural System را شرح داد.
در ادامه مزیتها و کاربردهای Procedural System را معرفی کرد و مثالهای تصویری مرتبطی را به نمایش گذاشت.
برنامه «ساختار Procedural راه کار CGI» با ارائه «سجاد ربیعی» به پایان رسید.
بخش اول «روز VFX» به پایان رسید.
بخش دوم «روز VFX» تا لحظاتی دیگر آغاز خواهد شد.
برنامه «Color Science» با ارائه «معین زراعتی» آغاز شد.
معین زراعتی در ابتدای ارائه خود از اهمیت قرارگیری Science در کنار هنر گفت و پس از آن پیکسل را بصورت دقیق معرفی و بررسی کرد.
وی در رابطه با Bayer Filter، DeBayering، Point Spread Function و interpolationها مطالب خود را ارائه کرد.
برنامه «Color Science» با ارائه «معین زراعتی» به پایان رسید.
برنامه «Multi Pass Rendering & Compositing with V-Ray Next and Nuke» با ارائه «عمید رجبی» آغاز شد.
عمید رجبی پس از معرفی سابقه مختصری از نرمافزار NUKE، ارائه خود را با صحبت درباره نقش نرمافزارها در صنعت VFX و امکانات آنها آغاز کرد.
فرمتهای مناسب ذخیرهسازی Passهای مختلف رندر را معرفی کرد و از مزایای Multipass Rendering گفت. پس از آن انواع Passها را معرفی کرد.
وی مزايا، معايب و امكانات Deep Compositing و Deep Data را شرح داد و براى هركدام مثالهايى ارائه داد.
برنامه «Multi Pass Rendering & Compositing with V-Ray Next and Nuke» با ارائه «عمید رجبی» به پایان رسید.
برنامه «مروری بر آثار جلوه های ویژه بصری سینمای ایران و هند» با ارائه «جواد مطوری» آغاز شد.
به زعم وی، وجود نداشتن تکنیک پیچیده در فیلمها، صرفنکردن هزینه به میزان لازم، صنعتینبودن و عدم علاقه فیلمسازان به ساختارشکنی، ضعفهای سینمای ایران محسوب میشود.
سپس از آغاز تحول در سینمای ایران و تغییرات ایجادشده در سالهای اخیر آن گفت.
در ادامه چندین ویدئو Breakdown از پروژههای اخیر مجموعه Alzahra VFX نمایش داده شد و در حین نمایش، درمورد مسائل فنی پروژهها صحبت شد.
برنامه «مروری بر آثار جلوه های ویژه بصری سینمای ایران و هند» با ارائه «جواد مطوری» به پایان رسید.
کارگاه
کارگاه
کارگاه
کارگاه
کارگاه
کارگاه