دوره های مدرس
دوره آنلاین طراحی کاراکتر پیشرفته
عموما وقتی از یک انیمیشن یاد میکنیم، قبل از هر چیز کاراکترهایش را نام میبریم. چرا؟ زیرا از مهمترین عناصر هر داستان، کاراکترهای آن هستند. شخصیتها نه تنها قصه را روایت میکنند بلکه راه ارتباطی بین قصه و بیننده میشوند. پس وظیفه طراح کاراکتر، طراحی شخصیتهایی گویا و پرحس است. یک طراح حرفهای باید بتواند کاراکترهایی بر اساس بریف و فیلمنامه طراحی کند و پس از آن از طریق شیتهای استاندارد، ایدهها و دیزاینهای خود را به صورت کامل به انیماتورها و عوامل مختلف انیمیشن منتقل کند.
در دوره آنلاین «طراحی کاراکتر پیشرفته» در مدرسه اینورس، شما یاد میگیرید چطور کاراکترهایی بر اساس بریف و فیلمنامه طراحی کنید. از تحلیل و درک بریف شروع میکنید و بعد انتقال اطلاعات به شیتهای استاندارد را یاد میگیرید. در ادامه به روانشناسی کاراکتر، بررسی فیلمنامه و انواع تیپهای شخصیتی به منظور طراحی کاراکتری متناسب با نیازهای قصه میپردازیم. در نهایت انواع تکنیکهای اجرایی، حجمپردازی خاکستری و استفاده از رنگ را یاد میگیرید. این دوره تمرینمحور است و تکمیل تمرینها لازمه یادگیری شماست.
دوره آنلاین بازیگری در انیمیشن دو بعدی
یکی از وظایف اصلی انیماتورها، بازی گرفتن از کاراکترها است. در واقع اولین هدف یک انیمیشن، انتقال احساسات و قصه به مخاطب است و این تنها با بازیگری کاراکترها اتفاق میافتد. انیماتورها باید با زبان بدن آشنا باشند و بتوانند Poseهایی متناسب با داستان، احساسات و افکار کاراکتر طراحی کنند. مخاطب از طریق حرکات و واکنشهای کاراکتر در موقعیتهای مختلف با او همذاتپنداری میکند. انیماتورهای حرفهای میتوانند احساسات مختلف را از طریق حرکات متنوع کاراکتر به مخاطب القا کرده و کاراکترهایی باورپذیر طراحی کنند.
در دوره آنلاین «بازیگری در انیمیشن دوبعدی» مدرسه آنلاین اینورس، شما با اصول بازیگری آشنا میشوید. ابتدا برنامهریزی برای انیمیت کردن را یاد میگیرید که شامل طرحبندی شاتها، زمانبندی و بازیهای جزئی است. سپس، اصول بازیگری را بررسی میکنید و نحوه نشان دادن افکار، احساسات و واکنشهای کاراکتر و همذاتپنداری با کاراکتر را میآموزید. در ادامه با زبان بدن آشنا شده و نحوه طراحی Pose و بازی سر و صورت را یاد میگیرید.
دوره آنلاین Body Mechanics در انیمیشن دو بعدی
در یک انیمیشن موفق، حرکت کاراکترها روان، طبیعی و قابل باور است. درک Body Mechanics و اصول متحرکسازی به انیماتورها اجازه میدهد این حالت طبیعی و روان را در حرکات کاراکترهای انسانی و حیوانی به وجود آورند. Body Mechanics علم تحلیل بدن در حالتها و پوزهای مختلف است. در واقع با تحلیل مکانیسم بدن، ما به نحوه حرکت ماهیچهها و اعضای بدن در هر حرکت پی میبریم و میتوانیم در انیمیت کاراکترها تعادل و انتقال وزن را به درستی ایجاد کنیم.
در همین راستا، دو نفر از انیماتورهای دیزنی در یک کتاب ۱۲ اصل معرفی کردهاند که قوانینی برای متحرکسازی کاراکترهای انسانی و حیوانی به منظور ایجاد حرکت طبیعی هستند. دانستن این ۱۲ اصل و دانش تحلیل حرکت، لازمه هر انیماتور حرفهای است.
در دوره آنلاین «Body Mechanics در انیمیشن دو بعدی» مدرسه اینورس، شما با ۱۲ اصل متحرکسازی دیزنی آشنا میشوید. سپس انواع راه رفتن با دو پا را تحلیل میکنید و سیکل راه رفتن و دویدن را بررسی میکنید. در ادامه با حرکت چهارپایان آشنا میشوید و حرکت یورتمه و چهارنعل را بررسی میکنید. سپس حرکت در پرسپکتیو را تحلیل میکنید. در نهایت با اصول انتقال وزن و ایجاد تعادل آشنا میشوید و حرکات متعادل و نامتعادل را بررسی میکنید.
دوره آنلاین طراحی کاراکتر حیوانات
میتوانید کاراکترهای حیوانی را از دنیای انیمیشن و تاریخچهاش حذف کنید؟ از Mickey Mouse و Bugs Bunny گرفته تا Lion King، کاراکترهای حیوانی از شیرینترین بخشهای هر انیمیشن کوتاه و بلندی هستند. اما طراحی این کاراکترهای پر از احساس کار راحتی نیست. برای تولید انیمیشنهایی مثل Madagascar و Finding Nemo، طراحان کاراکتر باید نسبت به گونههای جانوری شناخت بالایی داشته باشند. انیماتورها و طراحان کاراکتر باید بتوانند بدن انواع حیوانات را طراحی کنند و در چهرههایشان حس و هیجان را نشان دهند.
دوره آنلاین مبانی طراحی حالت کاراکتر
Gesture Drawing یا طراحی حالت شیوهای از طراحی سریع است که در آن نحوه ایستادن، حرکت و حس و حال کاراکترها مشخص میشود. داشتن توانایی طراحی حسی، برای هر انیماتور حرفهای یک لازمه است؛ زیرا استفاده از اصول طراحی حسی به انیماتورها کمک میکند تا به کاراکترهای خود جان ببخشند و در آنها روح بدمند. تأثیر این کاراکترها بر روی مخاطب بیشتر است و مخاطبین با این کاراکترها ارتباط بیشتری برقرار میکنند و درک بهتری از روایت و مفاهیم انیمیشن پیدا میکنند.
در دوره آنلاین «طراحی حالت کاراکتر» مدرسه اینورس، شما ابتدا با طراحی حالت کلی یک کاراکتر آشنا میشوید و نحوه نشان دادن میزان اشتیاق و انرژی کاراکتر از طریق پوز (Pose) را یاد میگیرید. بعد از درک تأثیر هارمونی و کنتراست در طراحی کاراکتر و نحوه ایجاد چرخش در فرم بدن، با جزئیات طراحی کاراکتر آشنا میشوید. در این مرحله، حرکات چشم و ابرو، دهان، فک و صورت و تأثیر ریتم را بررسی میکنیم. در ادامه به تعادل و حرکات پا و لگن میپردازیم. در آخر، نکاتی درباره زیباییشناسی حالت را تحلیل میکنیم. این دوره تمرینمحور است و تنها راه کسب مهارت در طراحی حالت، تمرین و تربیت چشم و دست است.
دوره آنلاین مبانی طراحی حجمی کاراکتر
Solid Drawing یا طراحی حجمی یکی از ۱۲ اصل انیمیشن دیزنی است که در کتابی منتشر شده در سال ۱۹۸۱ مطرح شده است. طراحی حجمی به طراحی یک کاراکتر سهبعدی دارای وزن، عمق و تعادل در فضای دوبعدی گفته میشود. دانستن اصول طراحی حجمی و داشتن مهارت طراحی برای هر طراح کاراکتری لازم است. یک انیماتور حرفهای با درک آناتومی سر و بدن، میتواند با تغییر کوچکترین جزئیات، حس و حال کاراکتر را عوض کند و ویژگیهای شخصیتی او را نشان دهد. انیماتورهای حرفهای در طراحی کاراکترهای باورپذیر از تکنیکهای طراحی حجمی استفاده میکنند.
در دوره آنلاین «طراحی حجمی کاراکتر» مدرسه اینورس، طراحی کاراکتر به دو بخش سر و بدن تقسیم شده است. در بخش سر، ابتدا به ساختار کلی میپردازیم، سپس روی چشم، فک و دهان، بینی، پوزه و گوش تمرکز میکنیم. در ادامه، دست، پا و تنه کاراکتر را بررسی و تحلیل میکنیم. سپس، نکاتی مانند سن کاراکتر، جنسیت و انواع فرم بدن و نهایتا شخصیت او را مورد بحث قرار میدهیم. در پایان به زیباییشناسی کاراکتر میپردازیم. این دوره تمرینمحور است و تکمیل تمرینها تنها راه کسب مهارت در طراحی حجمی و القای احساسات و ویژگیهای شخصیت از طریق طراحی کاراکتر است.